مهارت‌آموزی اقتصادی از اهداف اصلی زندان‌های کرمان است

کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان کرمان با حضور معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل، مدیر زندان مرکزی، قاضی ناظر کرمان و جمعی از رؤسای ستادی با هدف سامان‌دهی وضعیت زندانیان رأی‌باز در زندان‌های استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل زندان‌های استان کرمان، اسلام افشون معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره‌کل زندان‌های استان با تأکید بر اهمیت اشتغال در زندان‌ها گفت: توسعه‌ی اشتغال و اشتغال‌زایی جزو اولویت‌های مهم مدیرکل زندان‌هاست. وی افزود: با جدیت به دنبال این هستیم که حوزه‌ی اشتغال زندانیان در کرمان رونق پیدا کند.

وی در ادامه به تأکید مدیرکل زندان‌های استان بر اهمیت نیروی کار در بین زندانیان رأی‌باز اشاره کرد و گفت: توسعه‌ی اشتغال این گروه از زندانیان از جمله مهم‌ترین اهداف اداره کل زندان‌ها در سطح استان است.

مهندس امان‌الله برخوری مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان کرمان، ضمن تقدیر از حمایت‌های حجت‌الاسلام‌حمیدی رئیس کل‌دادگستری و ذوالفعلی‌نژاد مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: انسجام، همدلی و تعامل بین دستگاه‌ قضا، مجموعه‌ی زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان استان، سبب توسعه‌ی اشتغال زندانیان و افزایش حقوق و دستمزد آنان بیش از گذشته شده است.

برخوری، هدف از تشکیل این جلسه را پیگیری بند ۳ مصوب ۲۲ بند ۴۰۳ کارگروه کاهش آمار جمعیت کیفری استان دانست و افزود: سامان‌دهی زندانیان رأی‌باز در استان کرمان از اصلی‌ترین اهداف این کمیته می‌باشد. وی افزود: بنیاد تعاون زندانیان استان به دنبال اشتغال پایدار، مولد، توانمندسازی و مهارت‌آموزی اقتصادی متناسب با اقتصاد بازار است.

مهارت‌آموزی اقتصادی از اهداف اصلی زندان‌های کرمان است

مدیر بنیاد تعاون زندانیان استان با تأکید بر اینکه ما مسئولین در مقابل زندانیان و خانواده‌ی آنان مسئول هستیم، گفت: زندانیان سرمایه‌های انسانی ما هستند و باید برای اصلاح و تربیت و همچنین اشتغال آن‌ها تلاش کنیم.

محمدرضا پرناک مدیر زندان مرکزی کرمان نیز در این جلسه به ایجاد انگیزه در میان زندانیان تأکید کرد و گفت: باید کلاس‌های انگیزشی داخل زندان دایر شود، چرا که زندانیان، نیازمند ایجاد انگیزه جهت تلاش و عبور از روزمرگی می‌باشند. وی افزود: اکثر زندانیان از قشر آسیب دیده‌ی جامعه هستند بنابراین باید اشتغالی با حقوق و دستمزد کافی برایشان ایجاد شود.

تعیین محل کار زندانیان رأی باز، حضور و غیاب زندانیان رأی‌باز و تهیه دستگاه حضور و غیاب انگشتی از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

انتهای خبر/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha